Ο Πέτρος έλεγε για το σχέδιο και οι μαθητές έφτιαχναν τα δικά τους! Οι μάστορες πολλοί αλλά οι "πινελιές" έφταναν για όλους. Δύο οι καμάρες για αποθηκευτικούς χώρους και από πάνω η καμάρα του φούρνου. Στην μία άκρη να δεσπόζει ο γαιόσακος και στην άλλη να γίνεται "πάγκος" από την πέτρα. Παίρνουν υπ' όψη και τους μελλοντικούς ψήστες, που θα χρειαστεί να ξαποστάσουν λίγο και να πως δημιουργούνται τα πλαϊνά "παγκάκια".
Λένε πως - όχι άδικα - η τεχνολογία είναι η εφαρμοσμένη επιστήμη και οι μαθητές του σχολείου μας δεν άργησαν να βρουν στο πρόσωπο του Πέτρου αυτόν που θα το κουβέντιαζαν. Στην πρώτη ευκαιρία που ο Πέτρος τους έδειξε την μέθοδο για να μετρούν το ποσοστό του αργίλου μέσα στο χώμα, ένας - ένας πεταγόντουσαν και συνέχιζαν από εκεί που εκείνος το είχε αφήσει.
- Το έχουμε κάνει πέρυσι στο μάθημα και ...
- Εμείς φέτος και θυμάμαι πως ...
Σε εκείνη την καμάρα που θύμιζε αψίδες του θριάμβου και γιοφύρια σαν της Άρτας, πόσες δυνάμεις συγκρουόντουσαν για να γίνει "κλειδί" το τελευταίο τούβλο; Πολλοί θα έλεγαν πως αισθάνθηκαν δικαίωση οι παιδαγωγοί των θετικών επιστημών ακούγοντας πως η γνώση τους είχε βρει τόπο στον εγκέφαλο των μαθητών μας. Είδαμε όλους τους παιδαγωγούς, χωρίς εξαίρεση ειδικότητας, να ξανανιώνουν και να χάνεται κάθε κούραση από την ματιά τους. Το στοίχημα έχει ήδη κερδηθεί: Ούτε ένας μαθητής δεν υπήρξε που να μην πάρει μέρος με τον έναν ή τον άλλο τρόπο στο χτίσιμο του "Παραδοσιακού Φούρνου". Ένας - ένας και όλοι μαζί οι μαθητές βρήκαν τη θέση τους στο Σχολείο του 21ου Γυμνασίου Αθηνών.
![]() |
| Έχει αρχίσει να μοιάζει σε έναν πολύ όμορφο φούρνο! |







